Ehdot ja edellytykset

Seuraavat myynti- ja toimitusehdot koskevat tavaroiden ostamista Rito.dk-sivustolta.

https://rito.dk on Rito ApS:n omistuksessa.

CVR-numero: 25133803

Rito ApS
Gyrovej 1
7800 Skive, Tanska
Puhelinnumero: +45 78 77 21 21 21 21
SÀhköposti: info@rito.dk

Kaikki sopimukset tehdÀÀn tanskaksi.

Peruuttamisoikeus koskee yksityisiÀ kuluttajia, jotka tekevÀt ostoksia rito.dk:n kautta. Peruuttamisoikeus ei koske yrityksiÀ tai julkisia yrityksiÀ ja laitoksia jne.

Varaudumme painovirheisiin.

Miten maksetaan

HyvÀksymme maksut Dankortilla, Visalla, Visa Electronilla, MasterCardilla, Maestrolla ja MobilePaylla. Rahat varataan asiakkaan tilille ostohetkellÀ. Nostamme rahat vasta, kun tilaus lÀhetetÀÀn. Suurempaa summaa kuin mitÀ olet antanut luvan oston yhteydessÀ, ei ole mahdollista nostaa.

Jos asiakas valitsee tilauksen toimittamisen erissÀ, veloitamme koko tilausmÀÀrÀn, kun tilauksen ensimmÀinen osa lÀhetetÀÀn.


EAN
Julkisilla organisaatioilla ja Nemhandelsregisteretiin rekisteröidyillÀ yrityksillÀ on mahdollisuus kÀydÀ kauppaa EAN-numeroilla. EAN-tilausten on oltava vÀhintÀÀn 500 Tanskan kruunua + toimituskulut.

Jos maksat Dankortilla, on mahdollista saada hyvitystÀ.
Luottoa saadaksesi sinun on tehtÀvÀ oston yhteydessÀ luottosopimus. TÀmÀ tapahtuu valitsemalla tÀmÀ vaihtoehto ostoskorin alaosassa. Luottosopimusta on mahdollista kÀyttÀÀ vain tavallisen Dankort-maksun yhteydessÀ.

30 pÀivÀÀ - 19 kr.

60 pÀivÀÀ - 39 kr.

90 pÀivÀÀ - 59 kr.

* Maksu luottosopimuksen tekemisestÀ.

Kun allekirjoitat luottosopimuksen, tavarasi lÀhetetÀÀn vÀlittömÀsti. Summaa ei kuitenkaan veloiteta tililtÀsi ennen luottosopimuksen pÀÀttymistÀ.
Luottosopimuksia myönnetÀÀn vain ostoksista, joiden arvo on yhteensÀ enintÀÀn 2 000 Tanskan kruunua.
Rito ApS pidÀttÀÀ itsellÀÀn oikeuden veloittaa koko laskun summan, jos maksun suorittamisessa ilmenee ongelmia luottosopimuksen pÀÀttyessÀ.

Maksu peritÀÀn vain luottosopimuksen tekemisestÀ, minkÀ vuoksi muut maksutavat ovat maksuttomia.

Hintamme

Ostos laskutetaan verkkosivustolla tilauspÀivÀnÀ ilmoitetun hinnan mukaan. Hinnat muuttuvat jatkuvasti - usein pÀivÀstÀ toiseen.

Toimitusaika

Jos tilaus tehdÀÀn arkisin ennen klo 19:00, tilaus lÀhetetÀÀn samana pÀivÀnÀ. Toimitusaika on yleensÀ 1-2 arkipÀivÀÀ. Toimitusaika ilmoitetaan yksittÀisen tuotteen kohdalla. Jos varastossa on vÀhintÀÀn 1 tuote, toimitusaika on 1-2 pÀivÀÀ. Jos tuotetta ei ole varastossa haluttua mÀÀrÀÀ, otamme yhteyttÀ asiakkaaseen seuraavana arkipÀivÀnÀ ja ilmoitamme arvioidun toimitusajan.

Jos tilataan tuote, jota ei ole varastossa, asiakkaalle ilmoitetaan heti, kun tilaus on kÀsitelty. Asiakkaalla on mahdollisuus vaihtaa tuote toiseen samaan hintaluokkaan kuuluvaan tuotteeseen tai odottaa, ettÀ tuote tulee takaisin varastoon, tai peruuttaa osto.

Kaikki hinnat ilmoitetaan Tanskan kruunuina (DKK). Hintaan on lisÀttÀvÀ toimituskulut. Asiakas valitsee toimitustavan tilausprosessin lopussa.

Toimitamme kaikkialle Eurooppaan.

Asiakas saa sÀhköpostia Rito ApS:ltÀ, kun tuote on lÀhetetty varastosta.

Huomautus EU:n ulkopuolisiin maihin: Toimitamme tavarat arvonlisÀverottomina EU:n ulkopuolisiin maihin, joihin toimitamme. TÀmÀ tarkoittaa, ettÀ EU:n ulkopuolisilta asiakkailta saatetaan periÀ paikallinen arvonlisÀvero ja tullimaksut. On asiakkaan omalla vastuulla olla tietoinen maansa sovellettavasta lainsÀÀdÀnnöstÀ.

DAO Kotiinkuljetus:

DAO-kotitoimituksella toimitetut paketit jaetaan usein yöllÀ, ja paketti toimitetaan yleensÀ varhain aamulla osoitteeseesi.

DAO-kotitoimitus on joustotoimitus. TÀmÀ tarkoittaa, ettÀ paketti toimitetaan ilman vastaanottajan allekirjoitusta.

DAO toimittaa paketin osoitteeseesi, jossa se katsoo sen turvalliseksi. Paketti voidaan siis toimittaa kotiovellesi, postilaatikkoon, vajaan, autotalliin jne. Jos DAO ei syystÀ tai toisesta pysty toimittamaan pakettia turvallisesti, se vie paketin lÀhimpÀÀn pakettikauppaan, ja sinulle ilmoitetaan, mistÀ voit noutaa sen.

DAO on vastuussa niin kauan kuin paketti on DAO:n hallussa. Kun paketti on toimitettu osoitteeseesi, DAO:n vastuu lakkaa. TÀmÀn jÀlkeen olet vastuussa, jos paketti katoaa tai vahingoittuu, etkÀ voi vaatia korvausta.

Rajoittamaton mÀÀrÀ pÀiviÀ palautus- ja vaihto-oikeutta

Jos tuote on 100-prosenttisesti uudenveroinen alkuperÀispakkauksessa ja vahingoittumattomassa kunnossa, voit palauttaa tuotteen ilman aikarajoitusta. Palauttaessaan asiakas vastaa postikulujen kattamisesta. Luo ja lataa palautusetiketti tÀÀltÀ
Tuotteen vaihtaminen ja palauttaminen tapahtuvat samalla tavalla. Ostettu tuote lÀhetetÀÀn takaisin osoitteeseemme, ja kun olemme vastaanottaneet palautuksen ja hyvÀksyneet sen, ostohinta palautetaan luottokortillesi*. Palautuksen kÀsittely kestÀÀ yleensÀ 2-3 työpÀivÀÀ. Jos haluat tuotteen eri kokoisena/vÀrisenÀ, sinun on tehtÀvÀ uusi tilaus osoitteessa www.rito.dk. Palautuskustannukset ovat omalla kustannuksellasi.

Jos huomaamme, ettÀ tuote haisee savulle, homeelle, homeelle, on kostea tai muuten vahingoittunut, emme voi ottaa sitÀ takaisin. Jos asiakas haluaa tuotteen takaisin, hÀnen on maksettava tuotteen palautus.

Palautusoikeus ei vaikuta asiakkaan lakisÀÀteiseen oikeuteen peruuttaa ostos. Katso alla.

*Jos palautat yli 180 pÀivÀÀ vanhoja tilauksia, emme voi palauttaa rahoja, vaan saat sen sijaan kupongin.

Peruuttamisoikeus

Asiakkaalla on oikeus peruuttaa ostos ilman perusteluja 14 pÀivÀn kuluessa.

Peruuttamisaika pÀÀttyy 14 pÀivÀn kuluttua siitÀ pÀivÀstÀ, jona asiakas tai muu henkilö (ei kuitenkaan posti) ottaa tavarat fyysisesti haltuunsa.

Jos asiakas on tilannut useita tavaroita samassa tilauksessa, emmekÀ voi toimittaa tavaroita samanaikaisesti, peruutusaika alkaa siitÀ pÀivÀstÀ, jolloin asiakas tai muu henkilö (mutta ei posti) ottaa viimeisen tavaran fyysisesti haltuunsa.

Jos peruutusaika pÀÀttyy yleisenÀ juhlapÀivÀnÀ, viikonloppuna, perustuslain pÀivÀnÀ, jouluaattona tai uudenvuodenaattona, mÀÀrÀaikaa jatketaan seuraavaan arkipÀivÀÀn.

Miten asiakas kÀyttÀÀ peruutusoikeuttaan

Asiakas peruuttaa ostoksensa ilmoittamalla siitÀ puhelimitse numeroon +45 78 77 21 21 21, sÀhköpostitse osoitteeseen info@rito.dk tai kirjeitse osoitteeseen Rito.dk, Gyrovej 1, 7800 Skive. Asiakas voi peruuttaa ostoksen kieltÀytymÀllÀ vastaanottamasta pakettia. Asiakkaan on kuitenkin ilmoitettava meille, jos hÀn peruuttaa ostoksen kieltÀytymÀllÀ vastaanottamasta pakettia.

Asiakas voi kÀyttÀÀ lakisÀÀteistÀ vakiomuotoista peruutuslomaketta, mutta se ei ole pakollinen. Peruutuslomake löytyy tÀÀltÀ: https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=160666#Bil3.

Peruuttamisaika tÀyttyy, jos asiakas lÀhettÀÀ peruutusilmoituksen ennen peruutusajan pÀÀttymistÀ.

Tavaroiden palauttaminen ja palautuskustannukset

Jos asiakas on peruuttanut tavaran oston, asiakkaan on lÀhetettÀvÀ tai toimitettava tavara meille osoitteeseen; Rito.dk, Gyrovej 1, 7800 Skive, ilman aiheetonta viivytystÀ ja viimeistÀÀn 14 pÀivÀn kuluessa siitÀ, kun asiakas on ilmoittanut meille, ettÀ hÀn haluaa peruuttaa oston. MÀÀrÀaikaa noudatetaan, jos asiakas palauttaa tavarat ennen 14 pÀivÀn pÀÀttymistÀ.

Tavaroita ei voi lÀhettÀÀ postiennakolla tai ilman toimitusta.

Asiakkaan on itse maksettava tavaroiden palautus.

Rahojen palauttaminen

Kun asiakas peruuttaa koko tilauksen, palautamme asiakkaan ostoksesta maksaman tilauksen kokonaissumman, mukaan lukien toimituskulut. Jos asiakas peruuttaa osia tilauksesta, palautamme vain palautettujen tavaroiden rahat.

Jos asiakas on valinnut toimitustavan, joka on kalliimpi kuin tarjoamamme halvin toimitustapa, asiakkaalle ei palauteta lisÀkustannuksia.

Palautamme summan ilman aiheetonta viivytystÀ ja joka tapauksessa viimeistÀÀn 14 pÀivÀn kuluessa siitÀ pÀivÀstÀ, jona olemme vastaanottaneet asiakkaan peruutusilmoituksen. Voimme kuitenkin pidÀttÀytyÀ palautuksesta, kunnes olemme saaneet tavarat takaisin tai kunnes asiakas on toimittanut todisteen siitÀ, ettÀ tavarat on palautettu.

Maksamme palautuksen kÀyttÀen samaa maksuvÀlinettÀ, jota asiakas kÀytti alkuperÀisessÀ kaupassa, ellei asiakas ole nimenomaisesti sopinut toisin. Asiakkaalta ei missÀÀn tapauksessa peritÀ palautuksesta minkÀÀnlaisia maksuja.

*Jos palautat yli 180 pÀivÀÀ vanhoja tilauksia, emme voi palauttaa rahoja, vaan saat sen sijaan kupongin.

Tuotteen ja pakkauksen testaus

Asiakas on vastuussa ainoastaan tavaran arvon alenemisesta, joka johtuu tavaran muusta kuin tavaran ominaisuuksien ja toimintojen mÀÀrittÀmiseksi tarpeellisesta kÀsittelystÀ.

Asiakas voi tutkia tavaroita samalla tavalla kuin kaupassa on sallittua, mutta tavaroita ei saa kÀyttÀÀ. Jos tavaraa on kÀytetty tavalla, joka ei ole sallittua myymÀlÀssÀ, emmekÀ siksi voi myydÀ sitÀ uudelleen, asiakas voi odottaa, ettÀ vÀhennÀmme arvonalennuksen palautettavasta summasta. Jos esineellÀ ei ole enÀÀ kaupallista arvoa, ostosummaa ei palauteta.

Huomaa, ettÀ lankaa ja muita esineitÀ, jotka haisevat ruoanlaittohuuruille, savulle tai homeelle, ei yleensÀ voida myydÀ uudelleen, eikÀ niillÀ siksi yleensÀ ole kaupallista arvoa.
PyydÀmme asiakkaitamme palauttamaan tuotteen alkuperÀispakkauksessa, mikÀli mahdollista. Asiakkaan on myös varmistettava, ettÀ tuote on asianmukaisesti kÀÀritty, kun se palautetaan. Asiakas kantaa riskin tavaroista siihen asti, kunnes me vastaanotamme ne. Asiakkaan on siksi sÀilytettÀvÀ postikuitti ja mahdollinen jÀljitysnumero.

Reklamaatiot - jos tuotteessa on jotain vikaa.

Jos asiakas ostaa tavaran, joka on viallinen tai virheellinen, sovelletaan Tanskan tavaranmyyntilain sÀÀntöjÀ.

Asiakas voi reklamoida viasta tai virheestÀ 24 kuukauden kuluessa toimituksesta. TÀmÀ voidaan tehdÀ sÀhköpostitse osoitteessa info@rito.dk tai puhelimitse numerossa +45 78 77 77 21 21 21.

Asiakasta pyydetÀÀn ilmoittamaan ongelman luonne mahdollisimman yksityiskohtaisesti. Tarvitsemme kuvan vioista ja puutteista, ennen kuin asiakas palauttaa viallisen/viallisen tavaran. Jos haluamme saada vialliset/vialliset tavarat takaisin, ilmoitamme siitÀ asiakkaalle. Jos reklamaatio on perusteltu ja toimituskuluista on asiakirjat, hyvitÀmme asiakkaan kohtuulliset toimituskulut.

Muista, ettÀ tavara on aina lÀhetettÀvÀ asianmukaisessa pakkauksessa. SÀilytÀ postikuitti, joka sisÀltÀÀ tiedot lÀhetyskuluista ja mahdollisen jÀljitysnumeron.

Reklamaatiot on tehtÀvÀ kohtuullisen ajan kuluessa tavaran vastaanottamisesta, ja asiakas on siten velvollinen tutkimaan tavaran mahdollisimman pian sen vastaanottamisen jÀlkeen.

Valitusoikeus

Tuotetta tai palvelua koskevan valituksen voi tehdÀ NÊvnenes Hus, MÊglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg, NÊvnenes Husin valitusportaalin kautta. SovitteluryhmÀ yrittÀÀ ratkaista riidan sovittelun avulla, ja jos ratkaisua ei löydy, voit viedÀ valituksen kuluttajavalituslautakunnan kÀsiteltÀvÀksi.

YleissÀÀntönÀ on, ettÀ valituksen tekemisen edellytyksenÀ on, ettÀ tuote tai palvelu, josta haluat tehdÀ valituksen, on maksanut vÀhintÀÀn 1 110 Tanskan kruunua ja enintÀÀn 100 000 Tanskan kruunua. Vaatteita ja kenkiÀ koskevien valitusten osalta hinnan on oltava vÀhintÀÀn 720 Tanskan kruunua. Kantelun kÀsittelystÀ on maksettava maksu.

Kantelun tekemiseen voi kÀyttÀÀ myös Euroopan komission sÀhköistÀ valitusportaalia. TÀmÀ on erityisen tÀrkeÀÀ toisessa EU-maassa asuville kuluttajille. Valitukset tehdÀÀn tÀÀllÀ: http: //ec.europa.eu/odr. Valitusta tehdessÀsi sinun on ilmoitettava sÀhköpostiosoitteemme: info@rito.dk.

Versio: v1.c9.s8.l9